Jaeg aer hefftig!


 

Även fast jag älskar Hiphop finns det mycket med det jag hatar. En sak är det att alla killar ska vara så macho och inte bry sig om annat än sex, pengar och vapen (Det finns dock undantag). Men när jag funderar kommer jag fram till att viljan att söka det häftiga idealet inte är något som är exclusivt för hiphop, det finns i alla kulturer. Skillnaden är vad som är coolt. På ett naturvetenskapligt program i USA är det coolt att ha en miniräknare som har bättre processor än skolans datorer, och att kunna citera så många Star Trek repliker som möjligt. Inom hiphopen är det det jag tidigare nämnt som är coolt, att vara hänsynslös, agressiv, rik, och framför allt ha sex med alla snygga tjejer och kalla dom bitch. Det är oundvikligt att ha en kultur där man strävar efter att vara cool, vad vi kan göra är att försöka få hälsosamma och bra saker att vara coolt. Tänk hur världen skulle se ut om alla tyckte att definitionen av coolt var att spara på elektricitet, engagera sig i politiska frågor, bidra till välgörenhet, vara allmänt trevlig och hjälpsam etc.

-David Ramnerö.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Definationen av cool handlar inte om vad du är intresserad av direkt, Du kanske tycker det är coolt men inte resten av världen. MTV och andra musikkanaler och fans har dragit fram hip-hop för de tycker det är bra, men låtarna handlar ju om våld ifrån början och inte att det är coolt. Nu gör det låtar om våld för det är coolt, Men Emokulturen och nördar har helt plötsligt börjat bli coola. Basshunter får ganska mycket ligg kan jag tänka mig och andra som drar sig ifrån det vanliga har också blvit coola.

2008-05-25 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0