Lite mysigt extrem

Lite mysigt extrem

Undrar vad det är det här med att vara extrem? Det är framför allt något västerländska bortskämda tonåringar hittar på och jag tycker att det är ett intressant fenomen. Istället för att vara tyst, vanlig och osäker väljer nu ungdomar att bli extrema på något sätt, framför allt inom deras kläd- och musikstil, men varför? För att de kan? Nej, jag tror att extremismen är som en sorts sköld. Tänk dig en tyst liten feg 12 åring som alla hatar av någon anledning. Det mår hon dåligt av. Men om hon blir till exempel emo eller något annat tokigt känner hon sig extrem och hon känner att hon lever mer än andra. Deras hat blir då taggande, desto mer andra hatar henne när hon är extrem desto bättre mår hon. Förutom hennes extrema kompisar som blivit extrema samma väg som hon själv, helt självständig kan man ju inte va. Till och med extrema personer gillar att mysa. Tänk vad sugen jag är på att bli lite så där mysigt extrem.


-David Ramnerö.

Kommentarer
Postat av: Jonte

alla vill känna sig speciella, du och jag som bloggar försöker vara speciella på samma sätt. Hyklare där! :P

2008-05-25 @ 22:04:02
Postat av: David

Ja, som jag sa, visst är det mysigt att känna sig speciell. Men nu ska vi inte prata om att jag känner mig så extrem och speciell, den här bloggen handlar om andra, inte om mig!

.>

*Springer iväg och gömmer sig*

2008-05-25 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0