Propaganda och vinkling

Propaganda och vinkling

[Av någon anledning fick det här inlägget för sig att hoppa fram hit... vet inte varför och lyckas inte fixa det. SKAPAT 2008 26 Maj, 20:53 ]

Jag irriterar mig på dagens samhälle på många sätt. En de sakerna jag irriterat mig på ett tag nu är hur vi i skolan lär oss hur fel det är med propaganda och att det användes som ett ondskefullt medel av Nazi Tyskland, men sedan matas med propaganda av samma lärare i samma ämne. När vi läste om demokrati och diktatorskap i skolan erkände till och med läraren att innehållet och materialet var vinklat. När det går så långt borde ni fatta hur det såg ut. Texten om diktatorskap fick det att framgå som om det är obligatoriskt för diktatorer att mörda kattungar dagligen, och texten om demokrati innehöll nästan regnbågar och hjärtan. Visst är jag helt mot diktatorskap och totalitarism, men jag tycker ändå att i dagens samhälle där sinnet och individens frihet och integritet går först borde inte propaganda och vinklat material finnas i den obligatoriska undervisningen, vilket håll den än är vinklad åt. Tänk på det du.

-David Ramnerö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0