Kristider

Jag hade inte planerat att skriva ett inlägg idag, så något långt blir det inte, jag ville bara säga det här;



Först klimatkrisen, sedan ekonomikrisen och nu det här! Det är hemskt vilken tid vi lever i, ska bli intressant att se hur Obama tar i tu med det här, ännu ett problem som folket förväntar ska lösas av honom.




Jag hoppas ni förstår vad jag vill ha sagt med det här; en liten justering av vad vårat fokus är inriktat på behövs. Jag blir så otroligt trött på den helt oförståeliga kändishysterin som råder. Om Anna Persson i Skinskatteberg får hjärnblödning är det få förutom hennes närstående som bryr sig, men om det drabbar Hanna Graf då är hela Sverige i uppror. Folk dör, Aftonbladets löpsedlar  skriker om att Bondniklas har varit otrogen. Översvämmning i Bangladesh förstör hem för många redan fattiga, men Expressen och Aftonbladet bråkar om vem som kan få tag på de mest skandalösa bilderna av Carola. Som sagt bör vi tänka över vad vi egentligen bryr oss om och vad som är viktig, vad vi lär oss av och vad som är bra för oss. Fenomenet kändis är något som är totalt överskattat, något som fått människor att glöma de egenskaper som egentligen borde beundras. Tänk efter, vem förtjänar din beundran mest? Evo Morales eller Britney Spears?

-David Ramnerö.

Kommentarer
Postat av: Anton

Brukar se förstasidan till MSN idag som ett gott skratt. En bra start på dagen helt enkelt. ;)

2009-01-30 @ 15:08:03
Postat av: David

Jasså? För mig blir det facepalm varje dag istället.

2009-01-30 @ 19:51:49
URL: http://huck.blogg.se/
Postat av: Anton

Facepalms är förstås inte ovanligt det heller.

2009-02-01 @ 10:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0